Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné postavení Islandu na světovém trhu
Tomanová, Veronika ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu islandské ekonomiky a postavení Islandu v rámci světového trhu. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První část práce se zabývá základní charakteristikou Islandské republiky, základními makroekonomickými ukazateli a významnými hospodářskými odvětvími Islandu. Je zde zmíněna i islandská finanční krize. Druhá část potom pojednává o islandských zahraničních vztazích, zahraničním obchodě a investicích, konkurenceschopnosti a zahraničních vztazích s Českou republikou.
Postavení firmy VW ve světové ekonomice
Dohnalová, Barbora ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Žamberský, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o automobilovém průmyslu se zaměřením na firmu Volkswagen Group (AG). V první části je popsán automobilový průmysl, jeho historie a současné trendy a změny v tomto odvětví. Dále je zde rozebrána historie automobilky Volkswagen. Druhá část je zaměřena na koncern Volkswagen Group (AG), konkrétně na postavení této firmy v globální ekonomice a její současný vývoj. Je zde také popsána aféra s emisemi (Dieselgate) společnosti VW z roku 2015. Třetí část se věnuje shrnutí ve formě SWOT analýzy a budoucím perspektivám vývoje firmy. Výsledkem práce by mělo být zhodnocení, zda si firma své postavení stále udržuje či zda došlo k jeho zpochybnění v posledních letech.
Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR
Pilousová, Markéta ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá oligopolní konkurencí významných maloobchodních řetězců působící na tuzemském trhu v oblasti prodeje potravin. Vyjma matematické predikce růstu tržeb z metrů čtverečních prodejní plochy u stávajících maloobchodních řetězců jsou v práci zmíněny i společnosti, které se v posledních dvanácti letech rozhodly trh v České republice opustit, a to z nejrůznějších důvodů, jako například špatné hospodářské výsledky a chybně stanovené podnikatelské cíle, změna strategie atd. Hlavní fokus této práce je zaměřen na vývoj trhu maloobchodního prodeje a zkoumání, zda na českém maloobchodním trhu nevzniká, případně již neexistuje oligopol s dominantní firmou. Vývoj trhu je analyzován na základě volně dostupných údajů (uveřejněné výsledky hospodaření a výroční zprávy). Celkové tržby jednotlivých maloobchodních řetězců jsou porovnávány s údaji o disponující prodejní ploše a jsou pro lepší představu zobrazeny formou grafů; v popisech jsou uvedeny i informace o jednotlivých akvizicích. Na základě tohoto vývoje jsou matematicky odvozeny předpoklady dalšího vývoje tržeb maloobchodních řetězců z metrů čtverečních prodejní plochy.
The impact of multiculturalism on the performance of a company
Chovanová, Andrea ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Matoušková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je potvrdit, že multikulturní manažment umožňuje mezinárodní firmě flexibilně odpovídat na problémy na jednotlivých trzích. Práce definuje současnou situaci v tom, jak se mezinárodní firma vyrovnává s problémy, které multikulturalismus s sebou přináší, definuje prostor pro zlepšení a navrhuje řešení. Cílem je také zhodnotit význam a důležitost efektivního mezinárodního manažmentu decentralizované firmy.
Postavení rodinného pivovaru Bernard a.s. na evropském trhu piva
Zahálková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat současnou pozici Rodinného pivovaru BERNARD na evropském trhu piva. Práce charakterizuje a přibližuje aktivity tohoto pivovaru. Značná pozornost je věnována samotnému evropskému trhu piva, který je popsán v první části práce. Druhá část práce se již věnuje Rodinnému pivovaru BERNARD. Nejprve je zanalyzována současná pozice tohoto pivovaru v České republice. Poté se práce zaměřuje na aktivity pivovaru v Evropě. Výsledkem tohoto textu jsou autorčina doporučení a návrhy pro zlepšení pozice pivovaru na trhu piva.
Postavení pojišťovny Allianz na trhu životního pojištění v ČR
Pešková, Šárka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tématem bakalářské práce je zhodnocení postavení společnosti Allianz pojišťovna, a.s. na českém pojistném trhu v letech 1999 -- 2008 a to v rámci skupiny dvanácti pojišťoven (včetně Allianz pojišťovny, a.s.), které se z hlediska hrubého předepsaného pojistného řadí mezi největší pojistitele. První část práce je věnována představení společnosti Allianz pojišťovna, a.s. jako takové. Pozornost je zaměřena na vytyčení specifik společnosti, které ji odlišují od ostatních subjektů na trhu. Druhá část práce se zaměřuje na samotné hodocení. Důraz je kladen především na vývoj hrubého předepsaného pojistného a to jak celkového, tak i jednotlivě v rámci neživotního a životního pojištění. Poměrně značná část pozornosti je kladena na vývoj produktové nabídky společnosti Allianz pojišťovna, a.s. V závěru práce je uvedeno stručné shrnutí vývoje Allianz pojišťovny, a.s. ve výše vytyčeném časovém horizontu a předpoklady jejího budoucího vývoje.
Analýza obnovy a úspěchu značky Kofola
Dopitová, Šárka ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Boček, Martin (oponent)
Práce analyzuje úspěšný návrat značky Kofola na český trh. Hlavními zkoumanými oblastmi je marketingový mix, finanční analýza a postavení Kofoly na českém trhu. Rozbor marketingového mixu podává základní informace o tom, v jaké formě se produkt objevil na trhu a jakým způsobem byl prezentován. Finanční analýza informuje o ekonomických výsledcích, jichž dosáhl podnik, který se rozhodl tuto značku oživit. Nelze je sice přímo vztáhnout k této konkrétní značce, ale i tak jde o důležité informace, protože finanční síla podniku má zásadní vliv na další rozvoj a působení značky. Posledním aspektem, který dotváří obraz o současné pozici značky, je postavení Kofoly na trhu a mezi konkurenty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.